lördag 2 februari 2008

Jag har fördomar. Och du med.

Jag har fördomar. Let's face it, jag har fördomar. Alla har fördomar. De flesta har väl antagligen fördomar emot vissa folkslag, mot vilken hudfärg man har eller mot homosexuella, eller kanske mot alternativa, men mina fördomar är inte sådana. Jag accepterar homosexuella, jag bryr mig inte om vilken hudfärg man har och alternativa människor är bara coola.

Mitt fördomasobjekt är bimbon. Fjortisar. Om jag ser en översminkad blond tjej med utmanande kläder så dömer jag henne på förhand: super varje helg, röker, skiter i skolan, <33-ar alla sina "kompisar" etc. Klart det finns andra som beter sig på detta sätt, och klart det finns "fjortisar/bimbon" som är hur trevliga som helst. Men jag dömer dem ändå på förhand. Sorgligt men sant.

Men om man lär känna någon så kan man ju alltid ändra sig. Även fast jag nästan aldrig får chansen, eftersom jag undviker alla dessa personer så gott som det går.

Vad har du för fördomar?

Haha, undrar vad ni alla först tänkte om mig när ni såg mig :P

Inga kommentarer: