fredag 25 januari 2008

Mosade apelsiner på köksgolvet.

Och vad gör man direkt efter duschen förutom att borsta håret? Jo, sätter sig vid datorn. så klart.. Blev en lite sen dusch, mitt i allt var klockan nästan 12, ops ;) Nåja, det är lördag imorgon. sleep.

Idag har det varit en dag då jag inte har gjort någonting meningsfullt, känns skönt att bara slappa ibland, men ändå meningslöst, tänk hur mycket jag skulle kunna uträttat idag, som jag nu istället måste uträtta inom en snar framtid?

Var hemma från skolan pga illamående, men det gick över ganska snabbt, tror det var den där smörgåsen från igår kväll som spökade. Mitt på dagen drog jag till Mathis hallen, man måste ju ha nåt att käka iaf, så jag köpte nudlar (länge leve pirkkas nudlar som bara kostar 40 cent, halleluja), bananer, gröt och glass. Glassen jag köpte var Carte Dór's gammaldagsvaniljglass, den är gudomligt god! Synd bara att dom har den i så stora förpackningar, 500 g. Men jag har faktiskt ätit hela, dock inte allt på en gång. Till mellis åt jag glass, till middag glass, och till kvällsmål... just det, glass. Nå, nu kan jag iaf kryssa i "ätit ett helt glasspaket på en dag" i de där listorna. Iofs var detta inte ett helt glasspaket, bara ett halvt, men nästan iaf..

Ugly Betty-avsnitt har spelats flitigt på VLC media player på min dator idag. Santos dog :( Betty is hilarious :P Och mark och Amanda, they're cool. Mon coolast är nog iaf Justin ;)

Imorgon är det match, tagga! Jag skall spela center, min längd är ju inte till min fördel precis men jo jo.. läs mer om resultatet och sådant på http://JIKvolley.blogspot.com , fast jag kommer nog säkert att skriva det hit med.

Nu skall jag vänta på att mitt hår ska torka, och sen gå och lägga mig. Om jag inte låter håret torka först så är det en rishög på morgon, omöjligt att reda ut.

Förresten, vilken normal familj har en mosad apelsin på köksgolvet utan att någon gör något åt det? Vilken normal människa mosar en apelsin på golvet och skiter sedan i att ta upp den? Tydligen nån idiot i min familj.
Låt mig förklara tre saker:
1. Apelsiner är till för att ÄTAS.
2. Apelsiner kostar PENGAR, ifall du smarta gök inte visste det.
3. Apelsiner är inte LEKSAKER.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Ojo oj, den glassen är ju SÅ god!!!:O Köpte också sådan förra helgen. ^^' Dock inte ätithela ännu heller. xD Den är väldigt...mäktig. :P

Nene sa...

ja, den äger : ja e glupsk, så ja käkar hela XD